Jakarta Fashion Week - Day 3: "The Parang" by Edward Hutabarat

10/22/2013 05:08:00 PM

Simplicity, Sexy, in quality, were the right phrase to describe the new collection from the designer, Edward Hutabarat. Using the Parang pattern of batik as the main course of the show, Edward Hutabarat applied simple lining to accentuate the beauty pattern of the batik without exaggerating the cutting complication. With this new collection, Edward Hutabarat also aims to make everyone remembered about batik every time it comes to summer & Indonesia.

Simplicity, Sexy, in quality, adalah kata-kata yang tepat untuk menggambar koleksi terbaru dari desainer Edward Hutabarat. Menggunakan Parang sebagai motif batik utama, Edward Hutabarat menerapkan garis-garis sederhana untuk menonjolkan kecantikan dari motif batik tanpa komplikasi yang berlebihan. Dengan koleksi baru ini, Edward Hutabarat juga bertujuan untuk membuat masyarakat teringat akan batik setiap kali mengingat akan musim panas dan Indonesia.




Never cease to amaze me, was the words my head keeps humming when I watched the show yesterday. All of the piece are amazing and clearly brilliant! I love how Edward Hutabarat match the batik pattern with polkadot and little grid accent perfectly, effortlessly. My adrenaline rush in excitement, I was between the emotion of wanting to watch the show lively and capture the moment at the same time! It's really amazing - I wish all of my pictures were captured perfect without blurry so I could reminisce the moment clearly. And another thing that I love from the show - beside how Edward Hutabarat capture batik perfectly in clothing piece - is the high-waisted and wide a-line dress reminds me of 50s. These are a real art!

Tak pernah berhenti membuatku kagum, adalah kata-kata yang terus digumamkan dalam kepala saat saya menyaksikan show ini kemarin. Semua busana yang ditampilkan menakjubkan dan benar-benar brilian! Aku suka bagaimana Edward Hutabarat memadukan motif batik dengan aksen polkadot dan sedikit garis-garis dengan sempurna, namun effortless. Adrenaline saya berpacu dalam excitement, saya berada di antar emosi ingin melihat show dengan mata telanjang dan mengabadikan momen ini di saat yang sama! Benar-benar amazing - saya sekarang berharap andai saja semua hasil foto saya hasilnya sempurna tanpa nge-blur, sehingga ingatan akan momen show ini tidak terlewatkan. Dan hal lain yang saya suka dari peragaan ini - di samping bagaimana Edward Hutabarat meng-capture batik dengan sempurna dalam karya busana - adalah dress dengan potongan pinggang yang tinggi dan a-line yang lebar mengingatkan saya akan era 50an. Ini adalah sebuah karya seni!

<Mad Shopper/MSDR>

You Might Also Like

0 comments

Hi, there! Thank you so much for the feedback and appreciation, it means a lot to me.
Enjoy your day!

Like us on Facebook

IFB

Flickr Images

INSTAGRAM @ELSHAKRIST

Subscribe